Ajax en kledingsponsor Adidas gaan zes jaar langer met elkaar door. De huidige overeenkomst liep tot de zomer van 2025, maar die verbintenis breken de twee partijen open tot de zomer van 2031.
Ajax en Adidas zijn al sinds seizoen 2000/2001 aan elkaar verbonden. Met de verlenging wordt de mijlpaal van dertig jaar partnership voorbijgestreefd. Daarmee is dit het langstlopende kledingsponsorschap van de eredivisie en een van de langstlopende samenwerkingen van het Europese voetbal.
De verlenging met Adidas werd aangekondigd met een toffe video. Daarin zien we de sportieve hoogtepunten sinds 2000, maar ook dat hele generaties Ajacieden zijn opgegroeid met Adidas.
Commercieel directeur Menno Geelen laat op de site van Ajax weten blij te zijn met de verlenging. “Niet alleen in het aantal teams is de samenwerking met Adidas over de jaren uitgebreid. Op alle vlakken is ons partnership gegroeid.”
“Wat voor mij de samenwerking ook bijzonder maakt, is dat Adidas áltijd achter ons staat,” vervolgt Geelen. “Niet alleen bij het Europese succes of de twee reeksen van meerdere landstitels op een rij, maar ook in de jaren dat het minder ging. Dat ze ook nu vertrouwen houden in ons partnership en voor geruime tijd verlengen, is tekenend.”
De directeur kijkt uit naar de introductie van nieuwe shirts. “We behoren voor Adidas bij hun belangrijkste internationale partnerships. Daardoor kunnen we sinds enkele jaren ook veel meer bijzondere collecties ontwikkelen samen. Het zwart-gouden uitshirt van seizoen 2020/2021, het Marleyuitshirt uit 2021/2022 en de klassieke Adidas Originalscollecties van de afgelopen jaren zijn daar mooie voorbeelden van. We kijken enorm uit naar de samenwerking van de komende jaren en de introductie van nieuwe shirts.”
Uiteraard is er namens Adidas ook iemand die graag iets over de verlenging zegt. Dat is Nick Craggs, General Manager Adidas Football: “Ajax is zo’n partner waar ons voetbalhart sneller van gaat kloppen. Diepgeworteld in de geschiedenis van het Europese voetbal, de aanvallende speelstijl, de innovatieve visie op talentontwikkeling en spraakmakende marketingactiviteiten.”
“We zijn vereerd om al bijna 25 jaar betrokken te zijn bij de club,” vervolgt Craggs. “Trots dat we dit kunnen doorzetten tot ver na het 125-jarig bestaan van de club. We kunnen niet wachten om met Ajaxfans over de hele wereld te delen wat we voor de club in petto hebben, zowel op als naast het veld.”
Sluit je aan bij onze ruim 135.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2024 ajaxlife.nl – Powered by TRES