De relatie met de voedsel- en drankvoorziening in de Johan Cruijff Arena is eigenlijk al sinds de opening van het stadion in 1996 een moeizame, al is er heel veel ten goede veranderd.
Door Floris Mreijen
Denk nog eens terug aan de begintijd, met die vreselijke Arenacards. Daarop werden units van 1,66 gulden geladen, waardoor ze nooit precies opgingen. De toezegging dat je ze kon opladen in de toekomst, werd nooit waargemaakt. En wat te denken van de matige en beperkte keuze in het assortiment? Of het evenementenbier van Grolsch, een van de toenmalige foundingpartners van de Arena?
Die tijd ligt gelukkig ver achter ons. Tegenwoordig betalen we contactloos. De prijzen zijn uiteraard fors toegenomen, maar dat is een breder probleem dat verder gaat dan ons stadion. Er stroomt Amsterdams tapbier van Heineken door de kranen.
De keuze in het assortiment is daarnaast enorm toegenomen, al begrijp ik niet zo goed waarom dit behoorlijk verschilt per deel van het stadion. Het aanbod lijkt te worden afgestemd op de bezoekers zonder dat hen, voor zover ik weet, daar ooit iets over is gevraagd.
Omwille van de efficiënte afhandeling is het kennelijk nodig aparte loketten te creëren voor dranken en eten.
De wijze waarop de drank en het eten wordt verkocht, is een doorn in het oog van menig supporter. Omwille van de efficiënte afhandeling is het kennelijk nodig aparte loketten te creëren voor dranken en eten. Je staat dus twee keer in de rij als je beide wil of moet de taken verdelen als je met meer bent.
Het is een Kafka-achtige situatie wanneer je tijdens de wedstrijd snel iets wil halen, maar door de vriendelijke medewerker, die niets te doen heeft, wordt doorverwezen naar het loket vijftig centimeter verder, want daar wordt de drank verkocht.
Tenslotte, een andere ergernis. Door de uiteenlopende tijdstippen waarop de wedstrijden tegenwoordig aanvangen (een ergernis op zich) komt het nog wel eens voor dat er rond etenstijd wordt afgetrapt. Gouden handel dus, zou je zeggen. Maar dan blijken de beperkingen binnen het stadion groot.
Lange rijen hongerige supporters zien met lede ogen de trage afhandeling en tekorten in het aanbod. Zelf probeer ik zo’n situatie altijd te voorkomen door gewoon, zoals het al vele jaren bij voetbalwedstrijden gebruikelijk is, een hamburger te scoren bij een van de fijne vaste tenten die buíten het stadion te vinden zijn.
Nu de tweede seizoenshelft onderweg is, met gelukkig vaak een aftrap op zondagmiddag, hoop ik op veel mooie wedstrijden met alleen een honger naar prijzen die ons allemaal bezighoudt.
Sluit je aan bij onze ruim 135.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2024 ajaxlife.nl – Powered by TRES