Ajax gaat dit seizoen een commerciële samenwerking aan met Mediahuis, waardoor de club geen Official Media Partner meer heeft. Het Official Media Partnership met De Telegraaf is niet verlengd.
Daarmee is De Telegraaf per 1 juli 2023 geen Official Media Partner van Ajax meer. De overeenkomst met de wakkere krant liep tot en met 30 juni en werd niet verlengd, zo leert navraag bij de club.
Volgens Ajax heeft dat een logische reden. De Telegraaf – inmiddels ondergebracht bij Mediahuis – had bij Ajax een aantal promotionele- en hospitalityrechten. In ruil daarvoor kreeg Ajax onder andere toegang tot het (commerciële) bereik van De Telegraaf.
Dat bereik werd bijvoorbeeld gebruikt rondom kaartverkoop en shirtintroducties. De samenwerking stond dus sowieso los van wat er redactioneel op de sportpagina’s van de krant werd geschreven.
De afgelopen jaren maakte Ajax daarbij ook gebruik van het commerciële bereik van de andere Mediahuistitels. Na het verlopen van het officiële mediapartnership met De Telegraaf, bleek een (niet-exclusieve) commerciële samenwerking tussen Mediahuis en Ajax voor beide partijen een logischer gevolg dan een officieel mediapartnership met slechts één titel. Ajax doet dus aan schaalvergroting.
Mediahuis is immers een van de grootste mediabedrijven in Nederland. Je kunt het zien als de moedermaatschappij van sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie en regionale dagbladen als het Noordhollands Dagblad, het Haarlems Dagblad, het Leidsch Dagblad, de IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander. Ook vele digitale merken vallen onder Mediahuis. Denk dan aan Dumpert, Jaap en Metro.
Sluit je aan bij onze ruim 135.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2024 ajaxlife.nl – Powered by TRES