Ajax Life is er voor de volwassen leden in print, online, als podcast en op sociale media. We vroegen via het SV Ajax Ledenpanel wat de achterban van die informatie vindt.
Ajaxlife.nl
“Ik had geen idee dat deze site bestond. Ik denk dat ik het altijd heb verward met ajax.nl…”
Gelukkig is deze reactie van één supporter niet maatgevend. Twee derde van de ondervraagde leden is best vaak op onze site te vinden. Een ruime meerderheid is tevreden met de aangeboden content. De drie belangrijkste redenen om op ajaxlife.nl te kijken: nieuws over de club, informatie over kaartverkoop en meedoen aan onze prijsvragen.
Magazine Ajax Life
“Ik wil een digitale versie. Kom op mensen, het is 2023.”
Ons magazine ligt tien keer per seizoen bij leden van Ajax Jonge Schare en Ajax Life op de deurmat. We legden in ons panel – uitgevoerd in 2023 – de vraag voor of een digitale variant wordt gewaardeerd. Inmiddels vindt twintig procent dat een goed idee. Zeventig procent heeft de voorkeur voor een papieren versie. De rest boeit het niet. Een tijdschrift blijven we dus nog even doen, al houden we in de gaten of deze voorkeur wellicht verandert. Fijn cijfer: 88 procent van de lezers van het magazine is (zeer) tevreden over de inhoud van het magazine.
Ajax Life Podcast
“Heerlijke podcast. Mag alleen wat kritischer richting Ajax.”
Slechts elf procent van de respondenten luistert naar onze Ajax Life Podcast. Een groot deel geeft aan geen interesse te hebben in podcasts of al naar een anderen te luisteren, zoals Kale & Kokkie, Pantelic Podcast of Pak Schaal Podcast. Nog veel te winnen dus, in een concurrerende omgeving met ‘meningenfabriekjes’, zoals Co Adriaanse het medium ooit noemde.
Ajax Life op sociale media
“Ik lees tijdens de wedstrijden de Tweets mee.”
Alleen leden ouder dan achttien jaar doen mee aan ons panel, dus de vraagstelling beperkte zich tot sociale media onder de noemer @ajaxlife. Opvallend: tien procent van de sociale mediagebruikers onder onze leden volgt ons niet op Facebook, X (je weet toch, Twitter), Instagram of YouTube. Onze volgers zijn wél tevreden – dat zegt 92 procent – en ze checken de socials vooral voor nieuws, info over kaartverkoop en video’s en foto’s.
Nieuwsbrieven
“Het is mailboxvervuiling. Ik weet de weg wel naar het nieuws.”
De frequentie en de inhoud van de nieuwbrieven per doelgroep (Ajax Kids Club, Ajax Jonge Schare en Ajax Life) worden positief beoordeeld. Opvallend: slechts zestien procent zegt de Verenigingsnieuwsbrief te ontvangen. Elke maand gaat op de veertiende een mail naar álle leden, met wetenswaardigheden over onze evenementen en prijsvragen. Een nieuw fenomeen dat nog moet groeien wat betreft naamsbekendheid, zoveel is zeker.
Ajax Life-app
“Is er een app? Ik ga ‘m maar eens downloaden.”
De helft van de respondenten gebruikt de Ajax Life-app en is tevreden over de inhoud. Uit de open antwoorden blijkt dat een grote groep de app niet kent. En dus nooit een Van ’t Schips elf maakt. Wij zeggen: probeer ‘m eens. Behalve als je, zoals een supporter zegt, er geen tijd hebt en ‘lekker druk bent met oppassen en racefietsen’.
Welke informatie verwacht je van SV Ajax?
“Houd het eenvoudig en duidelijk.”
Onze leden verwachten via onze kanalen info over kaartverkoop van wedstrijden (80 procent), nieuws en achtergronden over de club (79 procent), fotoverslagen en andere supportersgerelateerde content (67 procent) en berichten over evenementen en prijsvragen (66 procent). Een duidelijke lijn waar we aan werken, met de tip van een respondent in ons achterhoofd: ‘Blijf jullie best doen!’
Sluit je aan bij onze ruim 135.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2024 ajaxlife.nl – Powered by TRES