De kaartverkoop voor het thuisduel met Eintracht Frankfurt start vrijdag om 10.00 uur voor leden van Supportersvereniging Ajax. We krijgen veel vragen over lange digitale wachtrijen en hoe de verkoop precies werkt. We proberen je een beetje op weg te helpen!
Controleer je gegevens
Zorg voor de start van de kaartverkoop dat je zelf aan de voorkant alles goed hebt geregeld. Check van tevoren jouw Mijn Ajax-account, zodat je tijdens de kaartverkoop niet voor verrassingen komt te staan.
Controleer of de informatie in jouw account klopt en of deze is geverifieerd. De twee belangrijkste checks: je ziet je lidmaatschap staan en een groen vinkje dat je geverifieerd bent. Neem bij vragen of problemen contact op met Ajax Fancare.
Belangrijk: zorg dat je bent ingelogd zodra je de wachtrij door bent, anders zie je de button met ‘Koop tickets’ niet. Dit klinkt als een overbodige tip, maar het wordt regelmatig vergeten.
Waarom is het lidnummer in mijn account anders dan die op mijn clubcard?
Je bent dan waarschijnlijk in het verkeerde account ingelogd. Je moet altijd inloggen met het account dat is gekoppeld aan je lidmaatschap en het lidnummer op je clubcard.
Ben je de inloggegevens van het gekoppelde account vergeten? Neem dan contact op met Ajax Fancare. Zij kunnen op basis van je lidnummer op je clubcard met je meekijken en je mogelijk verder helpen.
Waarom geeft de ticketshop aan dat ik geen aankooprecht heb?
Je bent dan waarschijnlijk niet in het bezit van een seizoen- of clubcard óf je bent in het verkeerde account ingelogd. Je moet altijd inloggen met het account dat is gekoppeld aan je lidmaatschap en het lidnummer op je clubcard.
Ben je de inloggegevens van het gekoppelde account vergeten? Neem dan contact op met Ajax Fancare. Zij kunnen op basis van je lidnummer op je clubcard met je meekijken en je mogelijk verder helpen.
Mijn Ajax en Friends & Family
Wil je ook voor andere Ajacieden kaarten bestellen? Check dan deze video. Daarin wordt uitgelegd hoe je Friends & Family toevoegt via Mijn Ajax. Controleer ook of jouw connectie een lidmaatschap heeft en zijn of haar Mijn Ajax-account is geverifieerd.
Zijn de namen van jouw Friends & Family roodgekleurd of staat er een sterretje (*) achter? Dan kan het volgende aan de hand zijn:
Waarom kom ik in de digitale wachtrij voor ik kaartjes kan kopen?
Om drukte in de ticketshop te verminderen, kom je terecht in een wachtrij. Zeker bij topwedstrijden in de eredivisie en Europese affiches is dat noodzakelijk. De vraag is dan immers vele malen groter dan het aanbod. Niet alle supporters komen dan ook aan de beurt.
De wachtrij voorkomt dat – pak ‘m beet – tienduizenden Ajacieden op hetzelfde moment op de nog beschikbare kaarten duiken. Hiermee wordt zoveel mogelijk voorkomen dat meerdere supporters dezelfde stoel kopen, waardoor technische problemen ontstaan. Zou de wachtrij er niet zijn, dan is de chaos helemaal niet te overzien.
Ik zie wachttijden van ruim drie uur… Hoe kan dat?
Vanaf de start van de verkoop wordt een maximaal aantal supporters toegelaten tot de ticketshop. Dit om technische problemen zoveel mogelijk te voorkomen. Eenmaal binnen, heb je twintig minuten de tijd je bestelling af te ronden. Bij de eerste twintig minuten na de start van de verkoop zie je tijdelijk een enorme wachttijd. Die kan echter ook plots snel afnemen.
Hoe sneller supporters de bestelling afronden en niet meer actief zijn in de ticketshop, hoe eerder nieuwe supporters mondjesmaat worden toegelaten. Bij de een gaat dat bestelproces vrij rap, een ander heeft er misschien iets meer tijd voor nodig. De ene supporter is ook meer thuis in de ticketshop dan de ander. Tijdens een verkoop wordt het aantal supporters dat wordt binnengelaten, regelmatig aangepast.
Als op een bepaald moment één supporter per seconde wordt toegelaten en jij staat op positie 9000, dan is je verwachte wachttijd bijvoorbeeld 150 minuten. Zodra de drukte het toelaat, schakelt het systeem door naar het toelaten van twee supporters per seconde. Dan is de verwachte wachttijd ineens gehalveerd. Sta je in de wachtrij, ververs de pagina dan niet.
Het komt echter ook voor dat de wachttijd plots weer even oploopt. Dan worden tijdelijk minder mensen toegelaten, omdat kaartjes niet snel worden afgerekend. Bij sommige mensen komt het voor dat ze vanuit de ticketshop worden teruggeworpen naar de wachtrij. Ajax heeft hier weet van en doet er alles aan dat te voorkomen.
Home support only
Voor Europese wedstrijden geldt een home support only beleid. Ajax controleert hier streng op. Bij het niet naleven, kan toegang tot het stadion worden geweigerd. Om een prettige wedstrijdbeleving voor de eigen supporters te waarborgen, hanteert Ajax de volgende regels:
We vragen supporters hier rekening mee te houden en samen opnieuw te zorgen voor een mooi Europees avondje.
Sluit je aan bij onze ruim 135.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2025 ajaxlife.nl – Powered by TRES